Direkcijos veikla

Vidaus tvarkos taisyklės
PATVIRTINTA
Dzūkijos nacionalinio parko ir Čepkelių valstybinio
gamtinio rezervato direktoriaus 2020-12-23 įsakymu
Nr. V1-
72 (1.4)
Dzūkijos
nacionalinio parko IR ČEPKELIŲ VALSTYBINIO GAMTINIO REZERVATO direkcijos vidaus
tvarkos taisyklės
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Dzūkijos nacionalinio parko ir
Čepkelių valstybinio gamtinio rezervato direkcijos vidaus tvarkos taisyklės
(toliau – Taisyklės) reglamentuoja
Dzūkijos nacionalinio parko ir Čepkelių valstybinio gamtinio rezervato
direkcijos (toliau– Direkcija) vidaus tvarką, kurios tikslas – daryti įtaką
Direkcijos valstybės tarnautojų ir
darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, ir atliekančių vidaus
administravimą (toliau- darbuotojai) elgesiui, kad
gerėtų jų ir visuomenės santykiai.
2. Taisyklių nuostatos taikomos tiek, kiek
šių teisinių santykių nereglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai arba kiti
teisės aktai.
3. Už Taisyklių įgyvendinimą atsako
Direkcijos vadovas (toliau- direktorius).
II. DARBO IR POILSIO
LAIKAS
4. Darbo laikas Direkcijoje
nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. birželio 21 d. nutarimu Nr. 496 su vėlesniais
pakeitimais patvirtintu darbo laiko
rėžimo valstybės ir savivaldybių įmonėse, įstaigose ir organizacijose nustatymo
aprašu (toliau- aprašas dėl darbo laiko).
5. Poilsio laikas
nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Lietuvos
Respublikos Valstybės tarnybos įstatymu ir aprašu dėl darbo laiko.
6. Direkcijoje
nustatoma 40 valandų trukmės 5 darbo dienų savaitė su 2 poilsio dienomis (šeštadienį
ir sekmadienį), išskyrus kituose Taisyklių punktuose numatytus atvejus;
7. Direkcijos darbas pradedamas 800
val. ryte ir baigiamas: pirmadienį, antradienį, trečiadienį ir ketvirtadienį-
1700 val., penktadienį- 1545 (išskyrus
reidus, budėjimus, avarijų ir kt. šiose taisyklėse numatytus atvejus) pietų
pertrauka trunka nuo 1200 val. iki 1245
val.
8. 20 valandų per savaitę dirbantiems darbuotojams
darbas pradedamas 800 val. ryte ir baigiamas 1200
val. (išskyrus atvejus kai darbo sutartyje, pagal patvirtintus darbo grafikus ar
direktorius įsakymu nustatomas kitoks darbo pradžios ir pabaigos laikas).
9. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodekso nuostatomis,
švenčių išvakarėse darbo dienos trukmė sutrumpinama viena valanda, išskyrus
sutrumpintą darbo laiką dirbančius darbuotojus.
10. Valstybės tarnautojams ar darbuotojams,
kasdien dirbantiems prie vaizduoklių, dirbant 8 val. darbo dieną,
specialios 5 min. trukmės pertraukos nustatomos po 1 val. nuo darbo su videoterminalu pradžios. Daromos pertraukos,
įskaitomos į darbo laiką.
11. Lankytojus aptarnaujantiems, saugomų teritorijų
kontrolę vykdantiems tarnautojams, kitiems darbuotojams, kitoks nei Taisyklių 6-8 punktuose nustatytas, darbo
ir poilsio laikas gali būti nustatomas darbo
sutartyje, pagal patvirtintus darbo grafikus ar atskiru direktoriaus įsakymu.
12. Su patvirtintais darbo grafikais ar direktoriaus
įsakymu nustatytu darbo laiku darbuotojai supažindinami darbiniu ar kitu jų
nurodytu, elektroniniu paštu.
13. Nustatant
darbo laiką turi būti užtikrinamas 11 valandų iš eilės nepertraukiamas paros
poilsio laikas tarp darbo dienų (pamainų), per
septynių paeiliui einančių dienų laikotarpį, bent trisdešimt
penkių valandų savaitės nepertraukiamas poilsis.
14. Darbuotojai turi vadovautis Direkcijoje nustatyto
darbo laiko režimo.
15.
Darbuotojai, negalintys laiku atvykti arba visai negalintys atvykti į darbą,
apie tai nedelsdami turi informuoti savo tiesioginį vadovą ir nurodyti vėlavimo
ar neatvykimo priežastis. Jeigu Darbuotojai apie savo neatvykimą dėl tam tikrų
priežasčių negali pranešti patys, tai gali padaryti kiti asmenys.
16. Darbuotojai,
palikdami darbo vietą tarnybos ar darbo tikslais, turi apie tai žodžiu
informuoti savo tiesioginį vadovą ir nurodyti išvykimo tikslą bei trukmę,
išskyrus kai turi būti rengiamas prašymas kitų Direkcijos vidinių teisės aktų
nustatyta tvarka. Darbuotojai norėdami palikti darbo vietą ne tarnybos ar darbo
tikslais turi rengti prašymą. Šiame punkte nurodyti prašymai rengiami raštu,
pagal patvirtintas Nacionalinio bendrųjų funkcijų centro prašymų formas,
adresuojami direktoriui bei turi būti suderinti su tiesioginiu vadovu.
17. Kai
neatvykstama į darbą dėl ligos, pirmąją nedarbingumo dieną apie tai būtina
pranešti tiesioginiam vadovui ir Direkcijoje, neperduotas Nacionaliniam
bendrųjų funkcijų centrui, personalo administravimo funkcijas atliekančiam
darbuotojui.
18. Darbuotojų dirbtas laikas žymimas Nacionalinio
bendrųjų funkcijų centro nustatyta tvarka.
III. BENDRIEJI VIDAUS
TVARKOS REIKALAVIMAI
19. Direkcijos patalpose leidžiama rūkyti tik tam
skirtose, specialiai parengtose ir pažymėtose vietose.
20. Darbuotojams draudžiama darbo metu būti
neblaiviems ar apsvaigusiems nuo narkotinių ar toksinių medžiagų.
21. Darbuotojai neturi laikyti jokių asmeninių maisto
produktų ir gėrimų matomoje vietoje piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo vietose
ir vartoti maisto produktų ar gėrimų piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo
vietose.
22. Darbuotojams draudžiama darbo laiku užsirakinti
darbo patalpose, išskyrus tuos atvejus, kai teisės aktuose nustatyta kitaip.
23. Darbuotojai turi užtikrinti, kad jų darbo vietoje
pašaliniai asmenys būtų tik darbuotojui esant, taip pat užrakinti kabineto
duris išėjus iš pastato, jeigu kabinete neliko kitų darbuotojų.
24. Darbuotojai turi racionaliai ir taupiai naudoti
darbo priemones, transportą, elektros energiją ir kitus materialinius
Direkcijos išteklius.
25. Institucijos ar įstaigos elektroniniais ryšiais,
programine įranga, biuro įranga, kanceliarinėmis ir kitomis priemonėmis darbuotojai
gali naudotis tik su darbu susijusiais tikslais.
26. Darbuotojams draudžiama
leisti pašaliniams asmenims naudotis Direkcijos elektroniniais ryšiais,
programine įranga, biuro įranga, kanceliarinėmis ir
kitomis priemonėmis.
27. Kompiuterių, ryšių technikos priežiūrą
bei remontą ir taikomosios programinės įrangos diegimą organizuoja ir šiuos
darbus atlieka tik už tai atsakingas darbuotojas ar pasamdytas paslaugų
tiekėjas.
IV. APRANGOS IR IŠVAIZDOS REIKALAVIMAI
28. Darbuotojai turi būti tvarkingos išvaizdos, jų
apranga – švari, dalykinio stiliaus. Darbuotojai turi dėvėti darbo uniformos
komplektą (jeigu tokį turi).
29. Darbuotojai, tiesiogiai neaptarnaujantys piliečių
ir kitų asmenų, nedalyvaujantys posėdžiuose, komisijų ar kitoje veikloje,
susijusioje su atstovavimu įstaigai ar institucijai arba jos reprezentavimu,
vieną darbo dieną per savaitę gali dėvėti laisvalaikio stiliaus drabužius.
V. ELGESIO REIKALAVIMAI
30. Darbuotojai savo elgesiu reprezentuoja įstaigą,
kurioje dirba.
31. Direkcijoje turi būti vengiama triukšmo, palaikoma
dalykinė darbo atmosfera, darbuotojai turi elgtis pagarbiai vieni su kitais,
aptarnaujamais ir kitais asmenimis.
32. Darbuotojams darbo metu draudžiama vartoti necenzūrinius žodžius ir
posakius.
33. Darbuotojams draudžiama laikyti necenzūrinio arba
žeminančio asmens garbę ir orumą turinio informaciją darbo vietoje.
VI. DARBUOTOJŲ
ATSAKOMYBĖ
34. Darbuotojui, pažeidusiam Taisykles, taikoma
tarnybinė ar drausminė atsakomybė.
35. Darbuotojai tarnybinę ar drausminę atsakomybę reglamentuoja
Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas ir Lietuvos Respublikos darbo
kodeksas.
VII. BAIGIAMOSIOS
NUOSTATOS
36. Visi darbuotojai turi būti supažindinami su
Taisyklėmis pasirašytinai.
37. Taisyklės skelbiamos Direkcijos interneto tinklalapyje.