2017.12.15
Rusijos imperijos Sankt Peterburgo -Varšuvos geležinkelio linijoje 1862 m. gruodžio 15 d. atidaryta Marcinkonių geležinkelio stotis

Rusijos imperijos Sankt Peterburgo -Varšuvos geležinkelio linijoje 1862 m. gruodžio 15 d. atidaryta Marcinkonių geležinkelio stotis

Sankt Peterburgo-Varšuvos geležinkelis buvo antroji didelė geležinkelio linija Rusijos imperijoje. Pirmas geležinkelio Sankt Peterburgas - Varšuva tiesimo idėją 1835 m. iškėlė rusas Gurjevas. Tiesti antrąjį geležinkelį valstybės iždo lėšomis buvo numatyta caro Nikolajaus I 1851 m. vasario 15 d. įsaku. Jo ilgis - 1250 kilometrų. Sankt Peterburgo − Varšuvos geležinkelio statybos direktoriaus pavaduotoju 1852 m. buvo paskirtas garsus Rusijos geležinkelių, įvairių inžinerinių įrenginių statybos specialistas, Stanislovas Kerbedis.

1857 m. sausio 26 d. caro Aleksandro II įsakymu, Vyriausiajai Rusijos geležinkelių bendrovei, leista pradėti tiesti geležinkelį iš Peterburgo per Vilnių į Varšuvą.

1861 m. Vilniaus gubernijos žemėlapyje Vilniaus - Gardino geležinkelyje pažymėtos Valkininkų, Varėnos ir Marcinkonių stotys. Marcinkonių geležinkelio stoties statytojų bazė buvo Gardine.

Nutiesus geležinkelį, Marcinkonys tapo viena iš jo stočių.

1860 m., atokiau nuo sodžiaus, pradėti statyti keleivių ir du gyvenamieji namai. 1861 m. jie baigti ir dar pastatytas vandens bokštas su pastatu vandens pompai bei butu mechanikui, įrengtas peronas, krovinių platforma. 1862 m. gruodžio 15 d. atidaryta ketvirtos klasės stotis, kur garvežiai galėjo papildyti vandens atsargas. Pirmasis stoties viršininkas buvo Fiodoras Riabovas. Jis stočiai vadovavo iki 1863 m. rugpjūčio 26 d.

Marcinkonių geležinkelio stotis su kaimyninėmis stotimis jungėsi 3 telegrafo laidais, veikė vienas telegrafo aparatas. Pagrindiniai kroviniai, kurie buvo iškraunami arba pakraunami stotyje, tai grūdai, valgomoji druska, akmens anglis, malkos ir mediena. Iš 1911 m. eismo tvarkaraščio matyti, kad Marcinkonių stotyje stodavo ir pašto traukinys.

Marcinkonių geležinkelio stotis arba dar įvardijama, kaip keleivių namas, tai – vienintelis medinis šios paskirties pastatas ruože, išlaikęs autentišką puošybą – ažūrines vėjalentes, raižytus langų sandrikus, profiliuotus medinius karnizus su kiaurapjūviu, kryžmes. Keleivių namas buvo su gyvenamosiomis patalpomis. Jį šildė 7 krosnys.

Kroviniams apdoroti stotis turėjo vieną atvirą prekių platformą ir medinį, skarda dengtą pakhauzą. Yra išlikęs ir pastatas, ir jo puošyba.

Marcinkonių geležinkelio stotis yra viena gražiausių ruože Turmantas – Marcinkonys.



Atgal

Paieška
Renginiai
<< sausis, 2018 >>
P A T K P Š S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Kokį turizmo būdą renkatės dažniausiai?

Keliauju pėščiomis
Keliauju dviračiu
Plaukiu vandens transporto priemone (valtimi, baidare ir kt.)
Keliauju autobusu (organizuotas pažintinis turizmas)
Keliauju automobiliu
Kita
Daugiau informacijos